Long time no see

Det har inte varit mkt datortid den senaste tiden. Orkar helt enkelt inte ens starta datorn när jag kommer hem ifrån jobbet. Men nu har den dammats av och öppnats igen.
Det har hänt en hel del som alltid i detta hem.

Det var meningen att Xante och jag skulle säsongsdebutera på Malmö int, men så blev inte fallet,
inte heller någon tävling på Gåsahoppet, då Xante varit krasslig.
Det har verligen varit en berg och dal bana.
Från allra värsta tänkbara, till att kankse möjligt se visa ljusglimtar, och man inte visse om man vågade tro på det.
Sakta men säkert började de se allt bättre ut så att även jag började tro på det. Imåndags var vi tillbaka på klubben!
Det är otroligt vad det ger mig mkt att bara vara där.

Har hunnit gå hela A1-utbildningen och skrivit provet med godkänt resultat. Så nu är jag utbildad agilityinstruktör!

Planeringen för påsken ändrades mååånga gånger, men det slutade med hela förmiddagen på skärtorsdagen var jag, mamma och Xanté hos veterinären där X röntgades och det var väldigt fina plåtar:)
Sedan körde vi ner till Örum, där hela långfredagen spenderades. Rasmus kom med tåget på eftermiddagen, för att vi på påskafton skulle köra tillsammans med syrran, R x2 och Per till Tyskland för shoppningtur. Det blev en hel del inhandlat, fast för mig mest vin:)
Påskdagen körde jag och Rasmus via Älmhult (IKEA och hans vänner) till Växjö, eftersom Rs syster med familj var hemma, det blev en mkt trevlig kväll. Annandagen blev lugn, då vi tog sovmorgon och tog en långpromenad.

R och jag har firat ett fantastiskt år tillsammans! Det blev en helt underbar helg på Ronneby Brunn.
Hade bokat en "svensk" massage till R och en lavastensmassage till mig. Det var otroligt härligt!
Stannande i Karlshamn och åt på en restaurang.

Karensen till på Xs medicin gjorde att det inte blev någon tävling denna heller; men gjorde bara att jag fick möjlighet att träffa mina vänner S och M. Det var ca ett halvår sedan vi träffades så det var riktigt härligt!
Sedan blev det en bonusdag hemma i Örum, då min bil strulade. Xante och jag gick en riktigt långpromenad. Det är något magiskt med Österlens ängar. It makes me feel good.

Utöver allt detta har jag hittat en ny hobby; virkning och ikväll blev jag klar med min virkade väska. Det är första projeket efter ett antal OS-mössor:)


Våren är fartfylld och det är många aktivieter inplanerade just nu.

Kommentarer
Postat av: Petra & Lira

Tråkigt att läsa att Xanté varit krasslig, :( har saknat er ute på tävlingarna! Hoppas vi ses snart framöver! :) Tack för grattishälsningen! Kram!

2010-04-18 @ 21:19:56
Postat av: Malena

ÄNTLIGEN!! Har saknat din blogg. KRAM

2010-04-19 @ 17:29:26
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Kusin Jessica

Härligt att du dammat av datorn igen - har saknat dina inlägg!

Kramis

2010-04-19 @ 19:44:31
Postat av: Kusin Jessica

Härligt att du dammat av datorn igen, har saknat dina inlägg!!

Kram från kusin J

2010-04-19 @ 19:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0