Lövhagen

Vi vaknade av att solens stråar trängde sig in i sovrummet och redan då kände man att denna dagen skulle bli en riktigt bra dag.Speciellt eftersom man längtar till våren kommer.
Vi packde ihop lite fika och lite ingredienser till brödbak och for ut till Rasmus föräldrars stuga en bit utanför Växjö, Lövhagen.
Det är verkligen en primitiv miljö utan varken el eller rinnande vatten. Men dock en härlig vedugn.
Jag hade fått för mig att det skulle gå att baka bröd i denna.  Medans degen jäste så gick vi en promenad, fikade lite och jag satt på farstubron och läste min bok i solskenet. Behöver jag nämna att vi njöt av tillvaron.
Efter fyra timmar hade brödet jäst i två omgångar och det var dags att gräddas.
Riktigt spännande att se hur det skulle gå, och det blev så bra som  man bara kunde tänka sig!
Av Rasmus fick brödet MVG. Det var verkligen den härliga smak och skorpa som man bara kan få såhär.
Riktigt häftigt!









Kommentarer
Postat av: Anonym

Idyll!!!

2011-02-20 @ 18:50:58
Postat av: Malena

Jag vet faktiskt inte anna!! Har inte tänkt på de fören nu :) du vet ju hur jag är :P kramiz

2011-03-01 @ 23:03:47
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: *Mette*

Det ser fantastiskt ut! Tack för din tävlingskommentar hos mig, bruden blev jätteglad :-)

2011-03-12 @ 10:19:52
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0