År 2010

Det var länge sedan jag ens öppnade bloggen.
Men i dessa dagar är det väl dags att sammanfatta år 2010 och jag hittade i allt flyttstök kalendern för det gånga året.  Det känns som detta har varit ett underligt år, det året där ingenting som förväntades hände utan allt annat istället. Stora delar av lägenheten är nu nerpackad i kartonger och from nästa helg ska jag flytta till en annan större lägenhet och lite närmare kontoret på nya jobbet. Det blir ett år till i Sölveborg med omnejd.

Januari
En otrolig kall månad överlag. Det blev en fotosession i Sandviken, en skidtur i Vångabacken, Växjö-tur med familjen K och sist men inte minst systers 20årsdag i Örum.


Februari
Årsmötenas månad. Sitter kvar i styrelsen för Sölvesborgs Hu, men detta året som suppleant samt kommer in i styerlsen för Blekinge VK. Går A1-utbildningen för Eva Bertilsson i Hässleholm. Melodifestival i Malmö då jag såg genrepet två gånger. Först fredag kväll med jobbet och sedan sov Rasmus och jag på hotell för att på lördag eftermiddagen se det tillsammans med familjen.


Mars
Hade planerat att sägsongsdebutera med Xanté inomhus på Malmö int. Så blev det inte. Xanté skadade sig en vecka innan. Vi kastades mellan hopp och förtvivalan om hur det skulle gå för henne. Men det visade inte på någon allvarligare skada utan att vi kunde fortsätta träna och tävla. Jag virkade OS-mössor för fulla muggar. Träffade Sandras lilla Teodor för första gången.


April
I april firade Rasmus och jag ett år tillsammans, då åkte vi till Ronneby brunn på SPA över en dag Där vi bara tog det lugnt, fick varsin behandling, tränade och hade en helmysig helg. Jag träffade Mona då hon kom ner till Skåne.
Vi skulle haft föreläsning för Eva-Marie Wergård men vulkanutsläppet på Island ställde till det. Det var uppvisning i vallning på Betesläppet i Bräkne-Hoby.


Maj
Våren kom smygande efter en lång vinter. Växjöloppet, då även Rasmus syster kom hem och var med. Säsongdebut i Falkenberg, vi fick ett cert i agilityklassen med oss hem. Började gå nybröjarkurs i vallning för Lena. Vallade tre gånger i veckan. Lillebror fyller 18år, vilket firas med bilorientering. Rasmus sprang Göteborgsvarvet. Tävlade U-DM utan framgång.


Juni
Fortsätter med att valla mycket. Börjar fundera på VP under året. Var på anställningsintervju. Rasmus cyklar Vätternrundan medan jag är i Örum och ser Kronprinsessbröllopet tillsammans med mamma.
Midsommar spenaderas utanför Älmhult tillsammans med Rasmus vänner.


Juli
Sommaren kommer och det blir hysteriskt varmt. Vi tävlar i Karlskrona utan resultat. Mer fokus på vallningen i pausen tillsammans med Anna W. Kusin My konfirmeras. Semestern kommer och vi hade planerat att åka till fjällen och vandra. Men en envis förkylning med feber för min del sätter stopp för detta. Rasmus springer Victorialoppet på Öland där båda hans systrar med familj är med. När jag friskar till blir det vallning hos Lena. Rasmus köper ny bil. Winnerbäck i Vimmerby. Utställning på marsinsholm. Dressincykling på Österlen.  Kusin Måns födelsedag med vattenskidåkning. Avslutning på semestern blir en helg i Stockholm för att tävla U-SM.


Augusti
Tävlar i Sjöbo, fantastiskt roligt men utan resultat. Lämnar Xanté hos Lena för grundträning. Passar Silas och Sapp. Anna Ns 30års fest. Fokus på vallning och VP. Vallning hos Petra och Lira.


September
.
Åskådare på vallning-SM. Går på husvisning.  Börjar på vattengympa. Åker till Ida i Kalmar. Xanté går vallhundsprovet tillsammans med Lena och klarar det. Jag går Vp dagen efter.


Oktober
Konferans med jobbet på Guö. Xanté blir skadad. Koppelrastning. Firar Farsdag på Friden. OMT-kurs i lund. Funktionär på  vallningtävling i Ljungby


November.
Xanté börjar löpa. Tänkt att paras men det gick inte trots ihärdiga försök. Rasmus fyller år och vi går på föreställningen Maskeradmordet i Karlshamn. Vallningstävling i Ljungby igen. Bröllopsmidddag för Rasmus kusin. Huseby julmarknad tillsammans med Mia och Tomas. Får erbjudande om en ny tjänst som jag inte kan tacka nej till.


December.
Julfest i Köpenhamn. Julbak i Tranås. Hos sjukgymnasten i Helsingborg med Xante.  Julfirande i Örum helgen innan jul. Julafton hos svärföräldrarna tillsammans med Rasmus och hans systrar med familjer. Juldagen med brunch i Växjö. Annandagen snöar inne och det blev lite längdskidor istället. Nyår blev sjukstuga i Sölvesborg istället för firande i Växjö.


Inför 2011 har jag faktiskt inte så väldigt mycket tankar. Det som har hänt under detta året, när mina tankar och planer inte riktigt har stämt överens med det som faktiskt har hänt så blir man väldigt mycket mer ödmjuk inför livet som helhet.
Jag ser otroligt mycket framemot året som helhet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar Er allt gott och ett händelserikt spännande omväxlande 2011, i full fart, som vanligt!?!? Lycka till!!! Boel & Ingemar

2011-01-03 @ 10:35:17
Postat av: Anna - Swaussie

Kul att bloggen fick liv igen :)

Du har haft ett händelserikt och härligt år minsann, hoppas 2011 blir precis lika bra eller ännu lite bättre. Nytt jobb, det hade jag missat. Tell me more!



Massor med kramar från Jönköping!

2011-01-10 @ 09:21:18
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0