Turista i Sverige -11


Jag har fått för mig att årets semester ska bli en Road trip i Sverige. Det började med en tanke på tågluffa i Europa, men så känns det som om jag vill ha mer tid att lägga på det än vad jag kan ta i år, eftersom vi vill väldigt mycket annat också. Dessutom firar en av min allra bästa vänner sin 30års fest norröver i sommar och det finns så mycket mer där jag vill se än det jag hann med när jag var student. Även om vi gjorde en himla massa redan då.

Nu håller jag på och surfa runt lite och luska ut lite spännande ställen att kolla in. Inte för att allting ska vara förutbestämt så vill jag ändå ha lite alternativ samt att det blir lite lättare för upplägget av körningen och turen.

Till detta har jag köpt en ny bok

Sveriges 100 märkligaste sevärdheter.

Några ställen har jag/vi redan besökt
bla Bilkyrkogården på Kyrkömosse

och Löderup Strandbad är en del av min uppväxt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0