tiden flyger bort...

Förra veckan var likt många andra fullspäckad med aktiviteter...
måndag... var jag nog hos morfar eller var det på tisdagen.. och blev bortskämd, beställde middag och fick därtill även äppelkaka till efterrätt som han själv gjort, och sedan även tvättat... härligt!

I onsdags var vi på ett nytt ställe och vallade... trevligt att träffa fler entusiaster men vi visade inte riktigt upp vår bästa sida... tror att jag behöver mer utav kursen...

I torsdags blev det dock ingen vallning eftersom de väntade på att två av tre tikar (!) skulle valpa...
dock tror jag att det passade oss ganksa bra...för jag visste vad helgen skulle innebära.=)

Fredagen var en riktig skitdag rent ut sagt, allt som kunde gå fel gick fel... så när jag kom hem efter jobbet så var jag helt utpumpad på allt vad energi heter. Somnade faktiskt en stund på soffan, och pratade därefter med mamma, om att köra hem eller inte..
Det blev till att köra hem, efter att jag i en hast hade packat och ställt iordning här hemma.

Lördag morgon ringde klockan alldels för tidigt, och det var dax att åka till Ystads tävling, min fd hemmaklubb och jag hade så klart lovat att hjälpa till.
Fick stå som inropare i de klasserna som jag själv inte tävlade, kände mig en aning ringrostig att vara med på att arrangera tävlingar... men men...

Första loppet ut var Nisse Lindqvists hoppbana... lite kluriga byten vilket kräver lite mer tankeverksamhet, det är därför jag gillar hans banor och alltid har gjort. Xante var såå taggad, så att hon stod på klorna innan loppet, aldrig någonsin har hon varit sådan, och flög fram i starten men samtidigt så var hon oerhört lyhörd på alla mina kroppssignler hela vägen igenom.Sen kräver det att jag är med mer och visar henna tydligare, vilket jag inte allt hann med och vi fick två lite större utsväningar. Tyvärr glömde jag kameran så någon film blir det inte. Vi blev tillslut trea med pinne, två sekunder efter vinnaren, och de satt på utsvävningarna....  Så otroligt nöjd med min lilla loppa.

Sen var det bara till att ladda om till agilityloppet med det samma... och gå banan nästan direkt efter.
Det var oxå en kul bana, med en och annan sväng som krävde sin tankeverksamhet.
Det var först en rakstäcka hopp-lången-hopp och sedan 180gr sväng till en tunnel..
Men tydligen enligt Jessica så blev min placering lite fel så jag tryckte henne runt om lången och så ser hon en tunnel som ska tas längre fram och gör som hon gjorde i Bjuv, sticker till den istället. Jag sätter om henne och ska ta om loppet... Starten blev lite bättre men resten av loppet bara katastrof och jag ångrar idag att jag inte gick av direkt efter att allt det började strula ordentligt. Xante var oxå här så otroligt laddad, så när vi stod utanför plan och väntade på vår tur, så stod hon pep och gapade en massa... det har hon inte gjort tidigare, mer än när åke kört... det tolerar jag inte...

Vädret var underbart, lagom agilityväder:P

När vi sen var klara var det hem om, ta en liten powernapp och sedan iväg på födelsedagsfirande i Malmö.
Absolut en trevlig kväll... och jag uppskattade det verkligen.
Sedan att man mådde som man förtjänar dan efter är väl så där kul... men ibland är det bra med sådan vilodagar och dagar med lugnt tempo oxå...Xante var halvt rabiat när jag kom hem...

Efter en stund hemma hos mamma och pappa, så begav vi oss tillbaka hem hit... Var inte hemma förrän närmare nio...
Så det var riktigt jobbigt att stiga upp imorse...

Kommentarer
Postat av: Petra & Lira

GRATTIS till pinnen!!!! :)

2008-08-21 @ 22:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0