ur linje och två vänsterfötter på matte

De senaste dagarna har varit allt annat än lugna.. ovanligt va?!

Igår började det med att jag råkade kolla in på en hemsida och se att det var agilitycup i Kristianstad. Blev lite sugen, blev ju trots allt ingen tävling i söndags och efter två olika veterinärers godkännande av tassen så kunde jag helt enkelt inte låta bli.
Ringde till morfar och undrade om han ville följa med, var ju trots allt på nästan hemmaplan, och visst ville han det.

väl där var det inte många komna när vi kom, utan jag kunde gå runda med xante och gå banvandring i tid innan alla andra kom, det var fri banvandring så när man var på plats kunde man börja gå. Vilket gjorde dels att jag inte behövde gå den så många gång och fick bra tid på mig att tänka.
Det jag ville testa var hennes slalom som skulle sitta ordentligt, och sedan flytet i loppet, och det kändes faktiskt helt okej hela vägen, någon utsvävning och något missförstånd så gick det bra. Fram till sista hindret som stod helt ur linje för hundarna och efter en rak stäcka kan jag inte annat än vara efter Xante, så det blev det att hon sprang runtom hindret ett helt varv och hoppade det iofs rätt, men det blev både en vägran och en massa förlorad tid.
Vi slutade till slut 4a vilket man får vara nöjd med, dock var det skönaste att vi hade en lugn och rytmiskt lopp.
Det känns bra inför kommande tävlingar...

Sedan idag var en otroligt seg dag på jobbet, jag trött som få, och när min kollega skulle träna och lära mig lite nya grepp som hon lärt sig på en kurs, så la jag mig på britsen så var ögonlocken väääldigt tunga.

Men så tog jag mig i väg på vallningskursen, och det hade vi nog inte behövt idag. Nä, så ska man inte säga, men det kändes inte alls bra.  Jag visste inte var jag skulle placera mig, när jag ska säga till Xante, vad jag ska göra och framför allt hur! Usch vad det är frusterande, och när man sen känner att det kanske går liite bättre, så sabbar man det ändå...
Det jobbigaste var att jag hela tiden kände att jag var felplacerad och då vet jag ju inte heller var jag ska ha xante.

Cima skällde lite på mig, att jag måste bli tydligare i mina kommando, inte be om xante om hon kanske möjligtvis vill lägga sig ner om en stund eller två...

Det kan ju också hänga ihop lite med att jag jämnt och ständigt är trött  nu för tiden
och ändå håller tempot uppe....
Tidiga morrnar och mkt aktiviteter på kvällarna.
Med det sagt ska jag ta och krypa ner i sängen...

Imorgon är det äntligen fredag, och jag vill kolla på OS - invigningen och jag ska inte göra mer än vad jag absolut behöver. Sedan ska jag lördag och söndag åka och kolla på NM i vallning. DET ska bli skitspännande!

Fick mail ang ny aktivitet nästa vecka, vi får se hur det kan lösa sig... För jag VILL!!!


Sen måste jag oxå lägga in lite citat från Anna som sitter och scrappar:
- är inte helt nöjd (ovanligt anna;) )

-  känns att man inte har koll på vad man har för grejer (nähääää)

-  ja just det det hade jag glömt att jag hade (haha, händer den bästa...).

- jag vill ha ALLA alfabeten... några till hade ju iaf inte varit fel (jassså)

- svårt att välja bakgrund (där kanske man känner igen sig..)

- kanske en swirl? ( vad förvånad jag blir! )

Kommentarer
Postat av: Anna

Men en swirl är ju aldrig fel..om man inte vet vad man ska göra så kan man sätta dit en sådan och så känns livet genast lite bättre :P Och mina swirls har jag iaf koll på även om andra överraskningar dyker upp efter den här scrapptorkan som varit under våren/sommaren.



Tycker du ska ta och lugna ner tempot lite (ska komma från rätt person va) innan du sliter ut dig totalt. Det kan vara nog så jobbigt att bara vara hemma...själv...i en lägenhet i en stad där man inte känner någon...utan några aktiviteter...ta dagen som den kommer...men jag tror på filosofin att det kan vara nyttigt ibland också.



Kram på dig!

2008-08-07 @ 22:12:52
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej. Det där med vallningsträningen går verkligen upp och ner. Ibland är det flyt och emellanåt rent kaos. Jag försöker tänka på det som när man tog körlektioner för att klara körkortet. Även de dåliga gångerna är värt nåt i efterhand. Man lär sig nåt, om inte annat så växer det ut ett "jävlar-anamma". Men det är inte så ballt när man är mitt uppe i det. Hoppas det känns bättre nästa vecka! Vi ses. /Lena o Flisan

PS. Men så illa var det faktiskt inte, även om jag förstod att du kände det så. Nog har Flisan å jag presterat mer kaos vid andra tillfällen! DS

2008-08-08 @ 12:30:24
URL: http://www.flisan.eu
Postat av: Anonym

Men hejsan!!

Hittade hit genom Lenas gästbok, kul!!

Jag håller med Lena - det går upp o ner inom vallningen, så är det bara och även de sämre tillfällena ger massor! Tro det eller ej=)

Vi kommer ut o kikar på er - själva tar vi en paus, Scott e galen i allt annat än får just nu...liiiiite tiktokig ...och det blir inte riktigt det svaret vi vill ha ut av träningen.

Kram

2008-08-08 @ 14:31:39
URL: http://bonscott07.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0