agility

Igår tränade vi agility igen.

Det var bara jag och en tjej till i vår grupp som kom. Så de som var i gruppen innan hjälpte oss att plocka undan ena banan efter att vi kört den en gång. Det var en agilitybana och jag lade vikten vid att kontaktfälten.
Xante börjar bli riktigt duktig på det.  På A:et så hoppade hon rakt från toppen, tror inte riktigt hon var beredd på vad som hände, och landar på kontaktfältet med två tassar på och två tassar av. Helmärkligt!

Så när vi hade plockat in den, så var det bara en hoppbana kvar. Det var en bana med sex hinder, en tunnel och slalomen. Den senare skulle tas FYRA gånger!
Det var ganska klurigt och jag kände att jag inte riktigt fick till det.
Som vanligt är det inte X's fel, utan jag som inte riktigt vet hur jag ska placera mig för att det ska bli bra. och det irriterar mig ngt fruktansvärt.
Dessutom är blir X mer och mer beroende av mig, och ska ha min tillåtelse för det mest, visst jättebra många gånger, men nu sög hon inte framåt, utan fick framför var tunnelingång en fulsnurr.
Det som nog stör mig allra mest att hon klarar av de svåra partierna och sedan suger hon inte framåt på de lätta...
Kanske matte slappnar av lite för mkt?!   Måste helt enkelt bara träna mer!


Idag har det var plugg i skolan. Jag och M har suttit med vår smärtuppgift, och nu kommit en bit på vägen, vilket känns otroligt skönt!

På lunchen var vi och köpte skidbiljetter till nästa vecka. Då är det vinterfestival och studentidrotten bjuder på aktiviteter ute i Måttsund vid skidbacken. Jag väntar på besked om Xante får följa med...

Vinterfestivalen är ett årligt arrangemang, som bjuder på en massa aktiviteter. Både inomhus med föreläsningar och träning och utomhus med isklättring, hundspann och massa annat....
Det kommer säkert en uppdatering på det nästa vecka....

Sen plockade jag ut min senste examinationsuppgift. Visste sedan innan resultatet via studentportalen men det är alltid kul att se vad man gjort rätt och fel. Fast denna gången var det itne så himla kul... men hur som så slipper jag göra om den!

Nu är jag precishemkommen efter att vi fikat tillsammans; nybakade chokladmuffins! Nu skulle dom sätta sig och plugga, och det ska jag med. Har några artiklar på lut!

Sen ska jag nog inviga Grodan ikväll!


Hoppas du som läser detta får en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0