HD-rtg

Idag har vi varit i Hässleholm och röntgat Xantés höfter.

Kom iväg från jobbet i god tid, och X såg allt lite förvånad ut när jag kom hem och tog med henne i bilen,
mitt på dagen!

Väl på djursjukhuset, så hade det blivit något strul med bokningen så det var inte bokat,
men de hade ändå tid, så det var inga problem.
Först fick hon en lugnande spruta, och hon var ju ganska trött redan efter vallningen igår,
så hon somnade fort.

Sedan var det dessutom strul med röntgenapparaten,så siktningslampan var trasig.
 Men det gick ganska bra ändå. Vi fick några plåtar, och sedan var det klart.
Frågade veterinären om jag fick titta och fråga lite, men det enda svar jag fick var
att hon kommer kunna springa många år till. Ja, det hoppas jag verkligen, tänkte jag!

Sedan fick hon rabiesprutan och sedan uppvaknande. Men det tog ett tag, tyckte jag innan hon vaknade till igen.
Har varit mkt trött i kväll. Och så har jag varit, vi somnade båda två när vi kom hem, och sov gott en bra stund. SKÖNT!

Sedan har kvällen bara försvunnit... var och handlade lite mat också.

imorgon blir det nog vallning igen, om jag kommer iväg från jobbet ordentligt.
och sedan även på torsdag!

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad roligt att det går framåt för er i vallningen! :) Vi får se till att få ihop ett par träningsdagar ihop snart, både lydnad och agility! :)

2008-07-18 @ 15:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0