Inspiration

Efter att ha diskuterat lite med bl a Petra i helgen
och fått nya tips och råd, och dessutom lite mer klarhet iaf lydnadsreglerna,
så blev jag ju tvungen till att träna lite idag. Xanté var helt med på noterna och ville inte alls vara hemma och vila.

Först bar det av till BKn här i Sborg, och eftersom det inte stod mer än klätterhinder ute, så fick det bli så idag. Behöver ju träna det med, och orkade faktiskt inte släpa ut en massa hinder för att träna själv tio - femton minuter.
Tränar nu att hon ska bli mer självständig, och verkligen förstå vad jag vill att hon ska göra.
Det gick väl sådär om det bara var själva hindret, men då jag la dit en target, så funkade det bättre.

Blev där bara 20 min, det behövs verkligen inte mer än så...

Sedan stack vi ner och badade, eller snarare Xante simmade en massa.
jag köpte en aquatoy tidigare, och nu var det preimär. Jag satte sele på henne, och en spålina i,
så fick hon simma, med lite motstånd. Först blev hon lite tagen när det inte gick att simma, men jag lugnade ner
henne, och sedan simmade hon på riktigt fint!
Det är faktiskt kul nu när hon springer i vattnet utan att tänka efter.

Väl hemma så lagade jag lite mat,
och sedan tog vi ett pass med rutan här hemma och inne, utan andra intryck. Det gick faktiskt bättre än förväntat, skönt.
Testade även att lägga dragning rakt igenom rutan och det fungerade bra.

Och så körde vi ett med att träna sittande med godis på nosen och liggande med hakan i marken.
Hakan i marken var lättare än godis på nosen.
jag måste helt enkelt bli mer genomtänkt i min träning med henne. Vad målbilden ska vara och hur jag förhåller mig till den, hur noga ska hon behöva vara för att få belöningen...

Min planering för denna vecka är:
imorgon tisdag: åka upp till klubben igen, och då träna främst lydnad.
Onsdag, så jag att det skulle vara tävlingsträning i vallning, och det vill jag åka och titta på.
Torsdag: hämta min nyinköpta, begangade soffa och valla med Xante.
Fredag: blir det att ta sig till Hbg och sedan spendera helgen med mina vänner där.
Det ska nämligen bli firande av Karin och hon ska ut på äventyr, mer än så vet hon inte...
Får uppdatera med vad vi gjorde sen... om i fall att! Man vet aldrig.

Nu är det iaf sängen och god natt som gäller.

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

HEj hej!

Här händer det massor förstår jag :) Kul att läsa att det gick framåt med träningen :) Kul när det funkar!!

Valla skulle jag också vilja prova med Tipp, men jag vet inte om jag borde... Hon blir stel och halt av att gå i skogen och simma i ca 4,5 timmar, eller att simma i 2 timmar... Då kanske vallning är för påfrestande för hennes dåliga höft.. :S Vill ju inte "fördärva" henne ;) Finns ju så mycket annat som man kan hitta på. ;)

Hur går det med jobbet? Mitt jobb (som iofs inte alls har med mitt blivande yrke att göra ;)) går finfint. Trivs som fisken i vattnet :D

Kram!

2008-07-09 @ 16:15:37
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0