Vallning och Frisbee

Efter tisdagen då Xante och jag sov så gott, så kom vi igen, och sedan har dagarna gått i rasande tempo, och nu är det äntligen fredag kväll.

Onsdagen bjöd på vallning i Andrarum igen. Instruktörerna har var mkt duktiga. Xante gick fint, och idag var jag mkt nöjd när jag kom ut ur hagen. Sedan är det precis som Cima påpekat ett antal gånger att vi som förare måste vara mer med och beröma/skälla i rätt hundradel, och gärna lite innan för att det ska bli rätt, vilket är otroligt svårt när allt går i hundra nitto och man ska ha koll på får, hund och inte minst sig själv.

Igår Torsdag var det avslutning på kursen för Cima på Kelliegården, och det var lite high chaparall i början, men sedan gick det bra, och sista gången jag gick ut ur hagen kände jag mig åter nöjd. En skön känsla.
Efter lite diskussioner och liiite påtryckningar så blev det en ny kurs, som drar igång på torsdag igen... KUL!! tycker jag!
Det har verkligen givit oss mkt.

Idag var en otroligt seg dag på jobbet.
Så när jag kom där ifrån, så cyklade jag ner en runda på stan för att se om jag kunde hitta ngt kul.
Kom hem med en kasse mat istället. Inte illa det kanske.

Väl hemma så tog jag mig ut med Xante, cyklade ner till Tredenborg till en stor gräsplätt som jag använde till att kasta frisbee. Det finns nämligen en ny hundsport, dog frisebee, och jag har köpt två stycken i bättre kvalitet än de jag hade tidigare.  Det tar tydligen ganska bra mentalt på hundarna även detta eftersom de måste göra så många fler avvägningar än när man tex kastar boll. Detta visste jag inte innan, men idag fick jag ett bra bevis på detta.

Kameran var ju tvungen att hänga med, en och annan okej bild blev det.
Det är svårt att både kasta och fota själv.








Nu blir det sängen, och imorgon ska jag ta sovmorgon, för första gången på vem vet när!
Äntligen!
och sen ska jag fixa lite här hemma, innan jag åker till Karlshamn för träffa Anna och gå på Östersjöfestivalen.

Kommentarer
Postat av: Anna & Pollux

Coola bilder ;)

2008-07-23 @ 19:13:13
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0