upp som en sol...

... ner som en pannkaka.

Helgen innebar att jag skulle vara själv i min lägenhet i Sölvesborg för första gången,
men så blev då inte.
Utan på lördagkvällen så körde jag hem till föräldrarna.
Sedan så steg syrran och jag upp och åkte och tävlade YBKs klubbmästerskap.
Först ut var en hoppbana, snabbt och bra gick det. Jag gav mig den på att hon skulle ta slalomen trots att tunneln låg direkt efter och hon satte det. Ingen var gladare än jag, att vi sedan låg i ledningen var bara en bonus.
Men sen var det dags för agilityklassen, och då var det lite klurigare byten, när det väl skulle bytas. Hade bestämt mig för att testa ett svårt bakombyte på slalomen, och var väldigt fokuserad där, vilket ledde till att Xante gick runtom hindret innan. Så vi fick en vägran. Däremot satte hon slalomen så snyggt. Sedan trodde jag att jag minsann skulle hinna med ett framförbyte efter en rakstäcka och sedan nittogradersvinkel in i tunnneln. Det hann jag inte. Var nog på halva rakstäckan när hon var ute ur tunneln:P måste nog vänjan mig vid att köra en liiite snabbare hund.

Så jag var helnöjd efter den tävlingsdagen. Det var bara så go känsla i magen.
Sen vill jag rikta ett tack till domaren, som verkligen var superduktig!

Igår blev det hushållstjänst hemma, för det man inte hinner med på helgen får man göra på måndagen, så har det blivit här: städning, tvättning, handling, bakning och matlagning. Då kände jag mig allt lite duktig.

Allt för att resten av veckan ska bli lite lugnare....eller tja för att vi ska kunna hitta på annat.

Och idag var det då månadstävling på klubben.
Först ut en agilityklass, tredje hindret var slalomen och hade fokuset där. MEN Xante gick ur sista försöket och när hon sen körde den igen så blev hon alldels för uppspelt så valde jag att gå av. Jag vet att det kan låta sig som om jag har väldigt hård mot henne, men så många gånger som det nu har blivit fel och jag blir så fruktansvärt besviken, så någon gång måste jag oxå sätta ner foten och säga att det inte är ett okej beteende. Slalomen är så otrolig viktigt i agility och jag har sedan dess att jag fick henne lagt ner otroligt många timmar på att just få slalomen till att fungera bra, och nu när den inte gör det så måste jag tänka efter vad för fel det är jag gör, eller kan det vara så att det faktiskt är Xante?

Till slut la sig det värsta besvikelsen och jag försökte samla kraft till nästa bana om så följdaktligen var hoppbanan.
Men det var verkligen inte våran dag och jag gick inte ens banan ordentligt. Även här var slalomen tredje hindret och nu så skulle den sitta, och det gjorde den, men jag kan inte komma på att jag gjorde någon direkt skillnad.
Sedan slappnade jag verkligen av resten, så det gick inte så bra.
Men va fasen:p

Nu är det läggdags. Jobbet suger verkligen musten ur mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0